אני רוצה מכונית חשמלית אבל טווח הנסיעה קצר - EV-Edge

חדש! התקנה מהירה של עמדת טעינה ביתית ע"י המתקינים המורשים באתר מדרג  לרשימת המתקינים 

 

אני רוצה מכונית חשמלית אבל טווח הנסיעה קצר

יול 2020 |

אל תתנו לחרדת טווח הנסיעה הקצרה לעצור אתכם. אלפי עמדות טעינה לרכב חשמלי יאפשרו לכם להגיע לכל מקום

אלפי נהגים בישראל כבר מבינים איך יראה העתיד, אם גם אתם מעוניינים במכונית חשמלית, אל תחששו מטווח הנסיעה הקצר ביחס לרכב בנזין. מדובר בסך הכול בתהליך הגיוני: כולם רוצים את הסלולרי החדש ביותר, את הטלוויזיה החכמה ביותר ואין סיבה שלא יהיה לכם את הרכב המתקדם ביותר - מה שעל הדרך גם מוסיף לכם נקודות זכות רבות בכל הקשור בצריכת דלק, או יותר נכון, אי צריכת דלק, בשקט בנסיעה ובקלות תפעול.

אולם עניין אחד הקשור ברכב חשמלי עדיין קיים: הפחד להיתקע בלי חשמל, או כפי שקוראים לזה בארצות הברית: "חרדת טווח". זה הפיל שבחדר אשר יצרני מכוניות חשמליות רבים מתעלמים או משמיטים אותו. "חרדת הטווח" ברכב חשמלי היא נושא שחייבים לשים על השולחן ובמידה רבה של צדק. בואו נעשה רגע סדר, בכל הקשור לרכב חשמלי, חרדת טווח צריכה להיות נחלת העבר. בשנים האחרונות רוב הישראלים הבינו שרכב חשמלי או כל רכב אחר לצורך העניין לא באמת נוסע מדי יום מתל אביב לאילת.

טווח הנסיעה של רכבים חשמליים ישנים ומשומשים (כאלה שעדיין הסתמכו על קירור אוויר של המצברים או שהם בני יותר מ-8), יכול להגיע במקרה הגרוע ביותר לכ-100 קילומטרים בלבד. וגם זה יותר ממספיק מכיוון שרוב הישראלים אינם נוסעים ביום אפילו חמישים קילומטרים. ואלה שכן נוסעים מעיר לעיר יכולים לטעון את הרכב בבוקר ולהגיע בלי בעיה לעמדת טעינה לרכב חשמלי נוספת.

מעבר לכך, ההתקדמות הטכנולוגית שחלה במהלך השנים האחרונות מדהימה: בעוד שרכב חשמלי נסע רק לפני כחמש שנים פחות ממאה חמישים קילומטרים, כיום רכב חשמלי חדש מסוגל לנסוע בקלות מעל 300 קילומטרים בין טעינות ולרוב גם הרבה יותר מכך. קחו למשל את ה-GE3 של GAC שרק הגיעה לישראל ויש לה טווח של מעל ל-300 קילומטרים.

מבחן המציאות מלמד כי הרגלי הנסיעה של הישראלים אינם באמת כאלה הדורשים נסיעות ארוכות. הטווח של המכוניות החשמליות מסוגל להגיע בקלי קלות למעל מאתיים קילומטרים ולמעשה כיום חלק מן המכוניות החשמליות ממשווקות בישראל יכולות לנסוע גם מעל 400 קילומטרים. אבל מה אם בכל זאת אנו רוצים לבקר באותו יום גם בנהרייה וגם באילת?

מכוניות חשמליות בישראל - פרסה רחבה של עמדות טעינה

ובכן, כבר כיום פרוסות ברחבי ישראל מאות עמדות טעינה לרכב חשמלי של חברות כדוגמת EV-Edge – אך המאסה הקריטית עדיין נמצאת לפנינו. ומי שעומד מאחורי היוזמה הזאת היא לא אחרת מאשר מדינת ישראל. זו משימה לאומית: משרד האנרגיה קבע שעד אמצע שנת 2020 יוקמו ברחבי ישראל מעל 2000 עמדות טעינה לרכב חשמלי. כשחושבים על זה, מדובר ביותר עמדות טעינה למכוניות חשמליות נקיות מאשר תחנות תדלוק בישראל.

רשימת הישובים בהם יוקמו אלפי עמדות הטעינה משתרעת מתל דן ועד אילת וכוללת את נהריה, נתניה, רחובות, מודיעין, מצפה רמון וכמובן גם חבל איילות. יתרה מזאת, כדי שהישראלים שנוסעים במכוניות נקיות לא יצטרכו לחכות בתור, בכל אחד מהישובים האלה יוקמו מספר מרכזים ובהם עמדות טעינה ציבוריות רבות. כמו למשל 500 עמדות טעינה חדשות של  EV-Edge שיוצבו ברחבי כפר סבא. זה כבר קורה, כך שבכל מקרה, אם בזמן הקרוב קיבלתם החלטה לעבור למכונית חשמלית נקייה, כדאי לדעת שנושא הטווח אינו מהווה בעיה.

לרוב המכוניות החשמליות יש כיום טווח נסיעה שעומד בקלות על יותר ממה שאנחנו כישראלים צריכים ביומיום. עובדה היא שממש בקרוב יוצבו ברחבי הארץ אלפי עמדות טעינה, חלק ניכר מהן של EV-Edge, אשר זכתה במכרזים מוניציפאליים רבים, שיתופי פעולה עם גופים מובילים ובתקציב משרד האנרגיה לטובת זאת. עמדות טעינה מתקדמות רבות שיצטרפו לשורה ארוכה של עמדות טעינה לרכב חשמלי אשר כבר פעילות כיום וזמינות לקהל הרחב.

 

לחץ על "השווה בין דגמים" במוצר הרצוי להשוואה