עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי - כל מה שצריך לדעת - EVEDGE

חדש! התקנה מהירה של עמדת טעינה ביתית ע"י המתקינים המורשים באתר מדרג  לרשימת המתקינים 

 

האם אני יכול להתקין עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי?

מאי 2020 |

מהם תנאי הסף? כמה חזקה יכולה להיות עמדת טעינה ביתית?

בניגוד למכונית רגילה ומזהמת, שהמנוע שלה פולט עשן רעיל ודורש תדלוקים בתחנות הדלק, את המכוניות החשמליות ניתן להטעין בבית. אך לא כל מכונית חשמלית ניתנת לטעינה בבית ולא כל מכונית חשמלית מתאימה לכל עמדת טעינה. יתרה מזאת, לא כל עמדת טעינה ניתנת להתקנה. אז מהם הדברים שחשוב שנבדוק בטרם התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי?

קודם כל חשוב לבדוק האם קיימות מגבלות תשתית בהתקנה, כלומר האם התשתית שקיימת בבית מסוגלת לתמוך בסוג הטעינה הרצוי. כיום ישנן עמדות טעינה ביתיות שהצריכה שלהן עומדת על 10 אמפר, ישנן עמדות טעינה שהצריכה שלהן עומדת על 16 אמפר, וישנן עמדות שהצריכה שלהן מגיעה עד 32 אמפר. כלל האצבע אומר שככל שיש לחיבור יותר "אמפר" כך הוא יכול להעביר יותר זרם ולטעון את הרכב החשמלי מהר יותר.

עמדת טעינה ביתית: מה זה אמפר?

תחשבו על ה"אמפר" כנהר וככל שהמספר שצמוד אליו גדול יותר - כך הנהר רחב יותר ומסוגל להעביר יותר מים או זרם במקרה שלנו. חשוב לדעת כמובן שלא כל עמדת טעינה מתאימה לכל רכב, כלומר ישנן עמדות טעינה מהירות לרכב חשמלי שבאמת מסוגלות לספק שירותי טעינה סופר מהירים, כלומר להטעין את המכונית החשמלית בקצב מהיר ויעיל מאוד שימלא חלק ניכר מן הסוללה. אבל לא כל המכוניות אכן מצוידות באפשרות הזאת. כיום ישנן מכוניות יוקרתיות שבאמת אפשר להטעין כ 80% מהסוללה שלהן תוך פחות מחצי שעה, וישנן גם מכוניות עממיות מדגמים מסוימים שלא ניתן להטעין תוך חצי שעה וידרשו טעינה יותר איטית ויותר מדודה.

הצריכה של החשמל משפיעה כמובן על משך הטעינה. כלומר בעמדת טעינה איטית הטעינה תימשך 12 שעות ואף יותר. עמדה מהירה תבצע את העבודה תוך כשלוש שעות ואילו העמדה הבכירה, המואצת, יכולה לעשות את העבודה בזמן קצר הרבה יותר, ולמלא כשמונים אחוזים מהסוללה תוך כעשרים דקות אם התנאים מתאימים לכך. אפילו עם תתחברו לעמדות הטעינה החזקות ביותר שיש היום בישראל מה ששולט על קצב הטעינה זו מערכת ניהול האנרגיה של הרכב - כדי להגן על המצברים היקרים.

עמדות הטעינה לרכב חשמלי של EV-Edge מאפשרות שימוש בכל סוגי התשתיות מכיוון שהן מתאימות לתמיכה מ-7 קילוואט ועד ל-22 קילוואט ומאפשרות גם שימוש בתשתית חד פאזית, משמע ניתן להתקין אותן בבניינים יותר וותיקים. בדרך כלל מומלץ להשתמש בתשתית תלת פאזית, כדי לוודא שבעתיד גם עמדות טעינה מהירות וחזקות יותר יהיו אפשריות להתקנה.

מעבר לכך, העמדות עצמן גמישות בשימוש, כלומר ניתן גם לשדרג אותן כך שיפעלו בהתאם לאספקת הזרם הזמין, עומסים על הרשת ושעות שבהן החשמל מוזל. מה זה אומר? שהטעינה יעילה יותר וכתוצאה מכך גם חסכונית יותר. בנוסף ניתן לשלב את פעולת עמדת הטעינה בדגם הבכיר עם אפליקציה ייעודית של EV-Edge שמאפשרת ניטור של טעינת הרכב וגם ניטור של זמינות החשמל לעמדת הטעינה.

סיכום

שוק הרכב החשמלי נמצא כל הזמן במגמת התקדמות וקצב הפיתוח גבוה, נמצאים כל הזמן פתרונות חדשים בתחום הטעינה. מכיוון שכך, EV-Edge מציעה עמדות שיאפשרו שינוי בהתאם למכונית. השקט והעוצמה של מכוניות חשמליות ממכרים וסביר להניח שמי שנוהג במכונית חשמלית ינהג גם בעתיד בדגם יותר מתקדם של מכונית חשמלית. ולכן עמדות הטעינה של EV-Edge ניתנות לשינוי עתידי, גם במקרה בו הרכב יהיה חזק יותר, או לסירוגין במקרה בו החיבורים בבית ישודרגו לכאלה שיאפשרו זרימה יותר משמעותית של חשמל.

מומלץ כי טרם התקנת העמדה ייבדק חוסן מערכת החשמל בביתכם על ידי גורם מוסמך - וכמובן אם אתם גרים בבית משותף יהיה עליכם לוודא את הסטאטוס של מקום החניה ולקבל את הסכמת הדיירים להתקנת העמדה ולהסדיר את נושא החשמל הציבורי (אם יש בזה צורך) מול ועד הבית. גם בעניין הזה EV-Edge יכולה לסייע עם הניסיון הרב שיש לחברה בהתקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי ועם מגוון הפתרונות שהיא מציעה לבתים המשותפים.

אולי יעניין אתכם גם:

עמדת טעינה לרכבי טסלה

עמדת טעינה לרכבי GEELY

עמדת טעינה לרכבי GAC

עמדת טעינה לרכבי BYD

לחץ על "השווה בין דגמים" במוצר הרצוי להשוואה