קצב הטעינה של רכב חשמלי תלוי במספר גורמים בניהם: קיבולת הסוללה של הרכב, ההספק החשמלי של אמצעי הטעינה (KW) וההספק המקסימילי אותו הרכב יכול לקבל לשעה. במרבית המקרים ייקח כמה שעות להטעין רכב חשמלי בטעינה רגילה (AC) בעמדת טעינה ציבורית ולילה שלם בעמדת טעינה ביתית, בהתאם לסוג הרכב. בעמדת טעינה מהירה (DC) ייקח לרוב בין 20 דק' לשעה לטעינה של 80% מהסוללה.
ההבדל העיקרי בין עמדת טעינה רגילה (AC) לבין עמדת טעינה מהירה (DC) טמון בקצב הטעינה שהן מסוגלות לספק. טעינה רגילה (AC): מתבצעת בעמדת טעינה ביתית או ציבורית. עמדות הטעינה של EV Edge מסוג AC, מסוגלות לספק עד 22 KW לשעה בזרם 32 אמפר (*בהתאם להספק המקסימלי אותו הרכב יכול לקבל). טעינה מהירה (DC): טעינה בהספק של 50 KW או יותר המתבצעת בעמדות ציבוריות. משך הטעינה בעמדות DC הנו קצר משמעותית (טעינת הסוללה מ 0 ל 80% תיקח בין 20 דק' לשעה). על מנת לשמור על אורך חיי הסוללה, מומלץ להטעין בטעינה רגילה AC בשימוש יום יומי, ובטעינה מהירה DC בנסיעות ארוכות מחוץ לעיר בלבד.
כל עמדת טעינה ציבורית אשר אינה מגיעה עם כבל מובנה (מרבית העמדות מסוג AC) יכולה להטעין כל רכב חשמלי או רכב פלאג-אין. על מנת לטעון בעמדות אלו, יש להצטייד בכבל טעינה ייעודי שצידו האחד TYPE 2 וצדו השני מותאם לחיבור בצד הרכב (Type 1 או Type 2). עמדות הטעינה המהירות (DC) מגיעות עם כבל מובנה ונדרש חיבור תואם בצד הרכב על מנת להטעין באמצעותן.
ניתן בהחלט, בהתאם לסוג עמדת הטעינה. ל EV Edge ישנן עמדות טעינה המסוגלות להטעין שני רכבים במקביל.
ניתן להטעין רכב חשמלי באמצעות מטען נייד המתחבר לשקע ביתי רגיל. חשוב לדעת שעל פי הנחיות רשות החשמל אין לטעון רכב משקע ביתי מעל שעתיים ברצף וכן יש להגביל את הזרם לעד 10 אמפר, ולכן הטענה מסוג זה מיועדת לשימוש בחירום בלבד ואינה מומלצת כדרך קבע. *הטענת רכב חשמלי משקע ביתי רגיל בזרם 10 אמפר, תיתן הספק מקסימלי של 2.3 ק""ו לשעה.
את עמדות הטעינה של רשת EV Edge, הרשת הגדולה בישראל, ניתן לאתר בקלות באמצעות האפליקציה שלנו הזמינה ללא עלות ב(קישור לגוגל ואפל). באפליקציה תוכלו, למצוא גם מידע אודות סטטוס העמדה הרצויה, תעריפי הטעינה, לנווט לעמדה באמצעות WAZE או GOOGLE ואף ליצור איתנו קשר לשירות ותמיכה.
נכון להיום טרם קיים מקור מידע אחד פורמלי המאגד את המידע, קיימים מספר מקורות מידע עצמאיים כמו אפליקצית Plug Share . לאחרונה פורסם מכרז של משרד האנרגיה להקמת מערך מידע לעמדות טעינה לכלי רכב חשמליים וצפויה לעלות אפליקציה ממשלתית ייעודית לנושא.
כן. בעת הטעינה הכבל ננעל באופן אוטומטי או בעת נעילת הרכב (בהתאם להגדרות היצרן) ולכן אין צורך בהשגחה.
ההמלצה הרווחת מצד יצרני הרכב השונים הינה לטעון את הרכב החשמלי למשך הלילה באמצעות עמדת טעינה ביתית מאחר וסוג טעינה זה שומר בצורה הטובה ביותר על אורך חיי הסוללה.
התעריפים עשויים להשתנות בהתאם לסוג המנוי, מיקום והשעה (תעריף יום/ תעריף לילה). מידע עדכני יופיע לכל משתמש רשום באפליקציה שלנו – בכניסה לפרטי העמדה הרצויה ולחיצה על "פירוט מחירים"
עמדות הטעינה של EV Edge עומדות בתקני האיכות והבטיחות המחמירים ביותר של אירופה.
אין חשש. רכבים חשמליים מותאמים לשימוש ולטעינה בתנאי מזג האוויר המשתנים. מערכת החשמל של הרכב החשמלי הנה מבודדת ושקע הטעינה מוגן בפחת נגד התחשמלות.