לרגל השקת אתר EV-Edge החדש- כל הפריטים בהטבות מיוחדות
ימים
שעות
דקות
שניות

פתרונות טעינה לרכבים חשמליים – צי רכב חסכוני

מאי 2020 |

איך תחסכו המון בהחלפת הרכב לעובדים במכוניות חשמליות והתקנת עמדות טעינה אצלכם בחברה?

כיום המספר של החברות והגופים בינלאומיים הולך וגדל והם מקבלים החלטה לעבור לרכבים חשמליים. מדובר במהלך טבעי שנובע כמובן מדאגה לאיכות הסביבה, אבל גם מסיבות נוספות, כלכליות בעיקר.

מדינת ישראל מיטיבה עם חברות שבוחרות במכוניות חשמליות וכך חברות כאלה יכולות להיטיב כמובן עם העובדים, בשורה התחתונה, הכי חשוב זה שהעובד והחברה מרוויחים. כידוע עובדים שמקבלים בישראל רכב צמוד צריכים לשלם שווי שימוש, כלומר סכום שמצטרף למשכורת הברוטו לצורך חישוב מס. שווי שימוש מחושב לפי 2.48% מערכה של המכונית, כלומר, אם עובד מקבל מכונית ששוויה הוא 100 אלף שקלים, למשכורת הברוטו שלו לצורך חישוב מס מצטרף סכום של 2,480 שקלים. כשמדובר במכונית חשמלית, העובד מקבל סוכרייה רצינית: הטבה גדולה מאד של 990 שקלים במשכורת הברוטו לחישוב מס. כלומר מדובר כאן בהטבת מס משמעותית שתיטיב עם כל עובד שיבחר במכונית חשמלית.

כל זה תופס במישור של העובד, אבל כיום יש תחומים שהם יותר משמעותיים עבור מעסיק, לדוגמה: שחרור מלא מדלק.
שיעור הנסועה, כלומר כמה המכונית נוסעת, מכוניות צמודות של ליסינג עומד כיום על מעל 35 אלף קילומטרים בשנה, וזה במקרה הטוב.
כיום יש רכבים צמודים שנוסעים הרבה יותר ומגיעים בקלות ל-40 אלף קילומטרים בשנה, יותר מפי שניים מכמה שנוסעת מכונית פרטית רגילה. כמובן, מכוניות צורכות דלק ועל הדלק הזה מישהו צריך לשלם. ישנם ארגונים המטילים מגבלות של קילומטרים אבל הם באמת מועטים מחשש לפגיעה בתנאי העבודה.
נושא עלות הדלק הוא דבר רגיש, במיוחד בקרב עובדים בכירים.
לרוב הרכבים בחברות אלו מותקנים התקנים לתדלוק הרכב בתחנות נבחרות ולכן החברה מקבלת בסוף החודש חשבון דלק.

בואו נעשה רגע השוואה: עובד שיש לו רכב בנזין אשר צורך כ-10 קילומטרים לליטר ונוסע 40 אלף קילומטרים בשנה, עלות הדלק למעסיק (לפי 6.0 שקלים לליטר בנזין 95) תעמוד על 24,000 שקלים.

לעומתו עובד אשר יקבל רכב חשמלי מקביל בביצועים ומידות, אשר ייסע את אותם 40 אלף קילומטרים שנתיים יצור חשבון חשמל בעלות של 4,880 שקלים - לפי עלות חשמל של 60 אג' לקוט"ש. זהו חיסכון עצום של 19,120 שקלים לכל עובד.
*הערה  - הנתונים והחישוב נעשה לצורך המחשה בלבד. במכונית חשמלית אין בעיות כאלה כמובן, מאחר ואין דלק שעליו צריך לשלם.

העובדים נהנים יותר:

כיום ישנן אלפי עמדות טעינה לרכב חשמלי במרחב הציבורי - רבות מאלו יפרסו במאות מרכזים ברחבי הארץ, יש להם יכולת לטעון את המכונית בבית בעזרת עמדת טעינה ביתית או בחניון במקום העבודה וחשוב לזכור, אין להם כלל פליטת מזהמים. עובד המקבל רכב חשמלי מהעבודה יקבל בנוסף גם עמדת טעינה לרכב חשמלי של EV-Edge שתותקן בביתו.

כותרת משנה: פליטת המזהמים בהיבטים עתידיים:

אין זה סוד שכיום יותר ויותר חברות בעולם משלמות מיסים שנקבעים לא רק בהתאם להכנסות אלא גם בהתאם לפליטת המזהמים. חברות שמשתמשות בצי רכב ירוק זוכות בעולם להטבות ולא מן הנמנע שבעתיד זה יקרה גם בארץ.

ואם כבר מדברים על העתיד, קשה להתעלם מן המונח "אגרות גודש", סכום כסף שבעלי מכוניות ישלמו בכניסה עם המכונית אל המטרופולינים הגדולים. גודש קשור באופן ישיר כמובן גם לזיהום אוויר ולכן בעולם מכוניות שאינן מזהמות זוכות להטבות. גם במדינת ישראל נבחנות הטבות אלו, מן הסתם עובד שנוסע במכונית מזהמת לא יוכל בעתיד להיכנס אל מרכזי הערים שאליהם יוכל להיכנס עובד שנוסע במכונית חשמלית. כאשר מדובר בהגעה לפגישות או ללקוחות, כמובן שמי שנוהג במכונית חשמלית יוכל ליהנות מהגעה למרכזי הערים. ויותר מכך, בשנים הקרובות מי שינהג במכונית מזהמת יוכל עדיין להיכנס, אבל גם יצטרך לשלם והרבה. ולא לצריך להיות כלכלן גדול כדי להבין שהעלויות הנוספות האלה יפלו על כיסו של המעסיק, אלא אם הבחירה תהיה במכונית חשמלית ולא מזהמת.

לחץ על "השווה בין דגמים" במוצר הרצוי להשוואה