עמדות טעינה לרכבי טסלה - המדריך המלא והמקיף לשנת 2024 - EVEDGE

חדש! התקנה מהירה של עמדת טעינה ביתית ע"י המתקינים המורשים באתר מדרג  לרשימת המתקינים 

 

עמדת טעינה לרכבי טסלה – המדריך המלא לשנת 2024

טסלה היא יצרנית רכבים חשמליים אמריקאית שהוקמה בשנת 2003 על ידי מארק טרפנינג ומרטין אברהארד. החברה קרויה על שם הממציא הנודע ניקולה טסלה, והיא מתמחה בייצור מכוניות המונעות באנרגיה חשמלית ובפיתוח טכנולוגיות אנרגיה ירוקה. בשנת 2005 שילבה כוחות עם יצרנית הרכבים הבריטית לוטוס, מתוך שיתוף הפעולה של השתיים נולדה המכונית הראשונה של טסלה – מכונית הספורט Roadster. עד 2012 מכרה כ-2,250 יחידות מדגם זה. במאמר הבא נסקור את דגמי טסלה ונבין וכיצד EVEDGE נותנת פתרונות לטעינת רכבי טסלה בישראל.

החברה אחראית לכמה מפריצות הדרך הגדולות בתחום הרכב, כגון: הקמת מפעל הסוללות החשמליות הגדול בעולם (Giga Factory), פיתוח מערכות עזר לנהיגה מתוך כוונה להגיע למכוניות בעלות נהיגה אוטומטית לחלוטין, טסלה הייתה יצרנית הרכב הראשונה בעולם להשיק תוכנה שבעזרתה הנהג יכול לזמן את הרכב למיקומו, והרכב יגיע אליו לבד, פיתוח עמדות טעינה משלהם (הסופר צ'רג'רס). 

טסלה פועלת לקידום המעבר לתחבורה החשמלית בעולם ועל כן קוראת לכל החברות לאמץ את הפטנטים שלה, תוך התחייבות שלא לתבוע. טסלה היא יצרנית הרכב היחידה שמוכרת את הרכבים שלה באופן ישיר, ללא תיווך של יבואנים במדינות היעד (וכך קורה גם בישראל). 

עמדת טעינה לרכבי טסלה: טסלה בישראל

בשנת 2019 טסלה מינתה אנשים מתעשיית הרכב המקומית לצורך הקמת המערך שלה בישראל, במסגרת מגמה זו הוקמה חברת בת חדשה – "טסלה מוטורס ישראל בע"מ". באותה שנה הרכבים הראשונים החלו להגיע, וב-2021 נמכרו לקהל הרחב. הרכבים של טסלה הפכו לפופולריים בקרב חובבי הרכב החשמלי בישראל בשל הטכנולוגיות המתקדמות, הביצועים המרשימים (ובניהם טווח הנסיעה הארוך), היוקרה וההיבט הסביבתי. . 

ב-2022 החשמליות של טסלה עשו היסטוריה כאשר כיכבו לראשונה בראש מצעדי מכירות הרכב השנתיות בישראל. אך זה לא השיא היחיד שנשבר על ידי מותג החשמליות האמריקאי. באותה תקופה, נמכרה הטסלה ה-10,000 בארץ, מה שהפך את טסלה ליצרנית הרכב היחידה בישראל עם הישג זה. באותו רגע, שברה את השיא של עצמה שקבעה בשנת 2021 שמכרה כ-6,000 חשמליות. 

אחרי גל ארוך של לא פחות מ-6 העלאות מחירים מהרגע שטסלה נחתה לראשונה בארץ, קרה דבר מדהים: בתחילת 2023 טסלה הטילה פצצה על תעשיית הרכב העולמית, והכריזה על הורדת מחירי הרכבים החדשים, ב-6 עד 20 אחוזים בהתאם לדגם. צעד זה הוא חלק ממהלך גלובלי של החברה, שבמסגרתו חתכה במחירי הדגמים החדשים גם בשווקים בסין ובארצות הברית. 

מהלך זה צפוי להוביל להגדלת התחרות בין היבואניות השונות בשוק הרכב המקומי – תחרות שהצרכן הישראלי עשוי מאוד להנות ממנה. אלמנט נוסף שיש לקחת בחשבון כשמדברים על המהלך המהפכני של טסלה, הוא ירידה דרסטית בערך הרכב של בעלי דגמים ישנים, מבית היוצר של ענקית הרכב החשמלי האמריקאית, מצב זה עלול לפגוע בכל אותם אנשים שרכשו חשמלית של טסלה על מנת למכור אותה ברווח לאחר עליית המס על רכבים חשמליים.  

כל זאת על רקע עליית המחירים בתעשיית הרכב העולמית, יצרניות יפניות, גרמניות וקוריאניות רבות העלו את מחירי הרכבים שלהן וציבור הנהגים הישראלי מרגיש את השינוי בכיס האישי. הסיבות להתייקרות הרכבים בעולם:

 – העלאת המס על קניית רכבים היברידיים – המס חווה עליה דרסטית ב-3 פעימות, מ-30 אחוזים בינואר 2020 ל-83 אחוזים בינואר 2022.

 – סגירת מפעלי רכב שהשביתה פסי ייצור שלמים.

 – משבר השבבים בתעשיית הרכב – המשבר החל בשנת 2021 ואילץ את השוק לוותר על ייצור של 18 מיליון רכבים חדשים. יצרניות רכב רבות היו צריכות להתאים את עצמן למצב המורכב. בניהן המותג היפני ניסאן שבעל כורחו נאלץ להזיז את השקת Aria, חשמלית הדגל שלו, מ-2021 לקיץ 2022. גם מזראטי דחתה את השקת רכב הכביש-שטח גרקאלה מ-2021 עד אביב 2022. למרות הערכות המומחים, המשבר צפוי ללוות אותנו עד סוף שנות ה-20 של המאה ה-21. 

 – המלחמה באוקראינה –  המלחמה המתחוללת מאז פברואר 2022 משפיעה על שוק הרכב ועל זמינות חלקי החילוף, מכיוון שבאוקראינה קיימים מחצבים מהם מפיקים רתמות חוטי חשמל לרכב.

 –  העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים, המס טיפס מ-10 ל-20 אחוזים בתחילת 2023. זו עליית המס הראשונה בתחום הרכב החשמלי בישראל.

למרות עליית המחירים בשוק הרכב העולמי, בישראל תמיד יהיה ביקוש למכוניות מאחר ובארץ מספר המכוניות פר נפש הוא יחסית נמוך, כ-397 מכוניות לאלף נפש (נכון לנתוני הלמ"ס לשנת 2021), בעוד שבמדינות כמו שוויץ או פינלנד מדובר בנתונים גבוהים הרבה יותר (752 ו-899 מכוניות  לאלף נפש בהתאמה). הוזלת מחירי הרכב בטסלה הוא צעד שמטלטל את השוק העולמי שראה עד כה רק עליות עקב הסיבות שמנינו. בשל הוזלת מחירי הרכב בטסלה, יבואנים של דגמים כגון קרייזלר, טיוטה, ניסאן ועוד נמצאים במלכוד – כי נהגי ישראל שמעוניינים לנסוע ברכב חשמלי, ימצאו בטסלה אלטרנטיבה משתלמת ויעילה יותר. הורדת מחירי החשמליות של טסלה הופכת את הרכב החשמלי למוצר צריכה נגיש יותר. מדובר בצעד שבהחלט עשוי לקדם את המהפכה החשמלית בארץ צעד אחד קדימה.

Tesla Model 3

טסלה מודל 3 הוא רכב חשמלי משפחתי יוקרתי וחדשני. הוא נחשף לראשונה במרץ 2016, החל להימכר לקהל הרחב בקיץ 2017, ועשה עלייה במרץ 2021 יחד עם 2 דגמים נוספים – מודל X ומודל S. לדגם זה 3 גרסאות: גרסאת בסיס, Long Range ו-Performance. הטסלה 3 על כל גרסאותיה משדרת מנימליזם מצד אחד וחדשנות מצד שני. ניתן לפתוח את דלתות הרכב דרך אפליקציה ייעודית, וכשנכנסים מגלים כי ברכב אין לוח שעונים ואין מתגים אלא מסך מגע 15" במרכז הדשבורד שאיתו מתפעלים את מכלול פעולות הרכב. 

המסך מציג את מצב הרכב בזמן חניה ונסיעה, ובו ניתן להגדיר שם משתמש וסיסמה. ברגע שמזינים את הפרטים האישיים במסך המגע, הרכב מכוון את המושבים כפי שהגדרתם אותם כדי שיהיה לכם נוח בנסיעה. דרך המסך ניתן לכוון גם את מראות הצד, לשחק בהגדרות הניווט, לשלוט בנגן המדיה, בקרת האקלים ואלמנטים נוספים. הרכב מאיץ מ-0 ל-100 תוך 3.3 שניות בלבד. בתחום הבטיחות, המודל 3 מגיע עם שלל מערכות אקטיביות למניעת תאונות ושמירה על נהיגה בטוחה – Lane Assist שמסמנת את נתיב הנסיעה ואת האזורים הסמוכים לו לאיתור רכבים ועצמים אחרים. 

במהירויות בין 48 ל-140 קמ"ש המערכת תפעיל מנגנון סיוע בהיגוי שייקח את הרכב לאזור בטוח בנתיב הנסיעה, בעת זיהוי עצם שעלול לסכן אותו. מנגנון נוסף נקרא Lane Avoidance והוא מופעל במהירויות 64 עד 145 קמ"ש והוא מזהיר את הנהג על סטייה מהנתיב או התקרבות לשפת הנתיב. מערכת נוספת – בלימת חירום אוטומטית, אזהרה להתנגשות קדמית, תאוצה מודעת למכשולים (במצב זה המערכת מזהה אובייקט בדרך ומפחיתה את התאוצה כדי למנוע אסון), בקרת שיוט אדפטיבית, זימון, זימון חכם ועוד.  

המהפכה החשמלית נחתה בישראל ומספר הרכבים החשמליים הולך וגודל על הכבישים. אך המהפכה לא הייתה מתרחשת, אלמלא עבדנו כה רבות על תשתית טעינה ארצית. תשתית הטעינה של EV Edge כוללת עמדות טעינה לעסקים מסחריים, עמדות טעינה לחניונים, עמדות טעינה לאוטובוסים ומגוון עמדות טעינה בבניה חדשה

את עמדות טעינה הציבוריות שלנו מאתרים ומתפעלים באמצעות אפליקציית EV Edge, המאפשרת מעקב מלא אחר תהליך הטעינה, ביצוע תשלום, בדיקת עמדות זמינות וקביעת מסלולי נסיעה לפי עמדות טעינה אזוריות. נוסף על כך יצרנו אפשרות לכל בעל רכב חשמלי לרכוש עמדת טעינה חשמלית משלו, ולהציב אותה בבית פרטי או בבניין משותף בליווי מלא מאיתנו. 

החשמלאים המוסמכים שלנו עברו הכשרה מיוחדת על עמדות הטעינה החשמליות כך שהם יבטיחו עבודה נקייה, מדויקת ומותאמת לצרכים שלכם ושל מקום מגוריכם. עמדות הטעינה שניתן לרכוש בחנות שלנו הן עמדות טעינה חכמות או קומפקטיות. אלו עמדות טעינה מסוג AC (טעינה איטית, רגילה), שכל אחת מהן מציגה יתרונות שונים לבעל הרכב החשמלי. 

בעמדת הטעינה החכמה ניתן לנהל את צריכת החשמל על שלל היבטיה וליצור קשר עם מוקד השירות שלנו במקרה של תקלה. לעומת זאת, עמדת הטעינה הקומפקטית היא עמדה אסתטית, ונוחה המספקת לכם שקט נפשי בכל מזג אוויר. ביכולתה לעמוד בפני האלמנטים – שמש, גשם, רוחות ולטעון את החשמלית שלכם ביעילות רבה. 

ישראל נמצאת במצב תמידי של התחדשות ופיתוח, שכונות מגורים חדשות קמות בכל עת בכל הארץ כדי לעמוד בדרישה, לספק פתרון מגורים איכותי לאוכלוסיה ההולכת וגדלה. אם עד לא מזמן דאגו לחבר שכונות רבות בארץ לסיב האופטי, במטרה לספק איכות חיים בעידן הדיגיטלי, הרי שהיום מבינים שאיכות חיים היא נהיגה ברכב חשמלי ידידותי לסביבה. 

לכן, דואגים שכל בניין מגורים יגיע כבר עם תשתית חשמל מתאימה לעמדת טעינה חשמלית כסטנדרט. באופן הזה, המדינה שואפת להפוך את המעבר לתחבורה חשמלית למגמה שמגיעה מבית. במילים אחרות: עמדות טעינה לבית פרטי או  עמדות טעינה לבית משותף הופכות לנורמה החדשה. 

בקרוב מאוד כל בעל רכב חשמלי בארץ יוכל לטעון את הרכב בסביבת המגורים, וגם כאשר יהיה מעוניין לעבור דירה יוכל לסמוך על כך שיהיה לו מקום לטעון את הרכב גם בבית החדש. מדובר בצעד מהפכני גם עבור שוק הדירות בישראל. דירות עם תשתית טעינה חשמליות יהפכו אטרקטיביות יותר, ייתפסו כחדשניות ואקולוגיות יותר – העתיד של המדינה, ולכן יאוכלסו מהר יותר מאשר דירות בהן לא קיימת עדיין תשתית מסוג זה.

 אם אתם מתכננים לרכוש טסלה מודל 3 בתקופה הקרובה, הגיע הרגע להכיר את נתוני הטעינה שלה, על מנת לשמור על חיי סוללה לזמן ממושך ככל האפשר. הכנו לכם טבלה קטנה שמרכזת את כל מה שצריך לדעת על טעינת טסלה מודל 3.  

נתוני טעינה כלליים לרכב Tesla Model 3

EV

סוג הרכב: EV או PHEV

490-614 ק"מ

טווח נסיעה

75 קוט"ש

קיבולת סוללה

תלת פאזי

חיבור מתאים

Type 2

סוג שקע

16 אמפר

זרם חשמלי

11KW

הספק טעינה רגילה AC

120-250KW

הספק טעינה מהירה DC

 

Tesla Model X

 טסלה מודל X נחשף לראשונה בשנת 2012 בתערוכה של החברה, ולאור עיכובים בתהליך הייצור הרכב הושק לקהל הרחב רק בשנת 2016. מודל X הוא קרוסאובר חשמלי המבוסס ברובו על קודמו בסדרה, הטסלה מודל S, והוא יכול להאיץ מ-0 ל-100 ב-2.8 שניות. מה גם שהוא בין הרכבים החשמליים הבודדים שמגיעים עם פונקציה לחבר אליהן גרר. הרכב זכה בפרס הגה הזהב ל-SUV גדולים בשנת 2016. גם הוא מגיע ב-3 רמות גימור שונות: בסיסית, טווח וביצועים. 

המודל X מאובזר בדלתות בז שנפתחות כלפי מעלה ובניגוד לדלתות שחף קלאסיות הן יכולות להיפתח גם בחניות צרות במיוחד. הדלתות כוללות חיישנים מיוחדים למניעת התקלות במכשולים שונים באזור בעת פתיחה וסגירה. בתוך הרכב ישנם 5 מושבים אך יש אפשרות הרחבה ל-6 ואף 7 מושבים. כשנכנסים לרכב מרגישים את הגודל, היוקרה והעתידניות. טסלה מודל X לסוגיו מאובזר במסך מגע מרכזי בגודל 17" עם מערכת פקודות קוליות ו-2 שקעי USB, מראות הצד ברכב הן חשמליות, מתקפלות, ומגיעות עם עמעום אוטומטי. ברכב יש חיבור לאינטרנט, פלטפורמת סטרימינג, בלוטות', ו-17 רמקולים.

בגזרת הבטיחות, הרכב מצויד היטב: מצלמות 360, 12 חיישנים לעזרה בחניה ומניעת התנגשות, מצב אוטו-פיילוט, מערכת בקרת תנועה אדפטיבית ומערכת בלימת חירום אוטונומית. כמו כן, מכלול דגמי המודל X מגיעים עם מצבי זימון וזימון חכם של הרכב מהחניה, לצד פונקציות נוספות.

אנחנו ב-EV Edge הקמנו רשת עמדות טעינה ארצית וכך תרמנו בהאצת המהפכה החשמלית בישראל. רשת הטעינה שלנו כוללת למעלה מ-1,000 נקודות טעינה פעילות ואלפי עמדות טעינה הפרוסות בכל הארץ. בין היתר תמצאו עמדות טעינה במקומות עבודה, עמדות טעינה לחניונים. בנוסף הקמנו עמדות טעינה לאוטובוסים כדי לעמוד בביקוש ההולך וגובר לאוטובוסים חשמליים במרחב הציבורי. חברות האוטובוסים כדוגמת דן, קווים ואגד מחשמלות את ציי התחבורה שלהן ומפעילות אוטובוסים חשמליים לשימוש ציבור הנוסעים, אנו עוזרים להם לגדול ולהתפתח. ישנן ערים בישראל שעוברות לתחבורה ציבורית חשמלית במלואה כמו כרמיאל או דימונה. 

לצד פיתוח תשתית עמדות הטעינה הציבורית, יצרנו אפשרות לרכישת עמדות טעינה לבית פרטי וכן עמדות טעינה לבית משותף – לשימוש אישי של בעלי הרכבים החשמליים. עמדות הטעינה עומדות לרשותכם בכל עת בחנות הדיגיטלית שלנו. תוכלו להתקין בבית עמדות טעינה AC חכמות או קומפקטיות, תלוי בסך הצרכים שלכם בתחום הטעינה. עמדות הטעינה החכמות מאפשרות ניהול מלא של צריכת החשמל. הן ינפיקו לכם קבלות וידאגו לטעון את הרכב בצורה חכמה וחסכונית, בשעות שהחשמל זול יותר לאורך היממה. 

עמדות קומפקטיות הן עמדות מעוצבות, אסתטיות ועמידות במיוחד. עמדות אלו יטענו לכם את הרכב בכל מזג אוויר. השכנים נתנו אור ירוק לעמדת טעינה לרכב טסלה בבניין? הקליקו פה וגלו כיצד מתבצע תהליך ההתקנה מתחילתו ועד סופו. 

אם אתם מעוניינים לרכוש טסלה מודל X, תוכלו לטעון אותו בחוכמה וביעילות לאחר שתציצו בטבלה הקטנה שהכנו עבורכם. טבלה זו מרכזת את כל פרטי הטעינה של דגמי טסלה מודל X.   

נתוני טעינה כלליים לרכב Tesla Model X

EV

סוג הרכב: EV או PHEV

536 ק"מ

טווח נסיעה

85-95 קוט"ש

קיבולת סוללה

תלת פאזי

חיבור מתאים

Type 2

סוג שקע

32 אמפר

זרם חשמלי

16.5KW

הספק טעינה רגילה AC

250KW

הספק טעינה מהירה DC

 

Tesla Model S

טסלה מודל S הוא סדאן יוקרה חשמלי, הדגם השני בארסנל של יצרנית הרכבים האמריקאית. פיתוחו החל בשנת 2012, עם הפסקת ייצור דגם ה-Roadster והוא מגיע ב-2 גרסאות: ביצועים או טווח נסיעה ארוך. מודל S הגיע לישראל בשנת 2021 וכיום מדובר ברכב החשמלי עם טווח הנסיעה הארוך ביותר שנוצר עד היום. הרכב ניתן להתאמה אישית ברמת הצבע, חישוקי הגלגלים, הריפוד ומערכת האוטו פיילוט. מודל S הוא הרכב החשמלי הראשון של טסלה שהגיע לשיאי מכירות – ב-2013 עשה זאת בנורווגיה וב-2015 בהולנד.

טווח הנסיעה הגדול של הרכב הופך אותו לאידיאלי גם לתושבי הערים, חובבי הטיולים וגם לתושבי הפרברים שנוסעים מרחקים ארוכים יותר בשגרה. מודל S מניע מ-0 ל-100 ב-3.2 שניות בלבד והוא במיטב הטכנולוגיות והעזרים ליצירת חווית נסיעה מותאמת אישית, בטוחה ונוחה – מערכת לזיהוי מפתח הרכב ופתיחה אוטומטית, מושבים קדמיים ואחוריים מחוממים עם כוונון חשמלי וזיכרון (הם יכולים להתכוונן לפי איך שהגדרתם אותם בנסיעה הקודמת), הגה מחומם, מראות צד חשמליות מתקפלות, מסך מגע 17", מערכת שמע הכוללת 11 רמקולים וסאבוופר, מערכת בקרת אקלים, גג שמש פנורמי ועוד פיצ'רים מדליקים.

בגזרת הבטיחות הרכב מציע מערכות מתקדמות למניעת תאונות: חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכות לזיהוי הולכי רגל ורכב דו גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית, היגוי אקטיבי בסטייה מנתיב, מצלמת 360 מעלות, זימון הרכב מהחניה למיקומכם, זימון חכם, חניה אוטומטית, ירידה אוטומטית מכביש מהיר ועוד. 

אנחנו ב-EV Edge הבאנו במו ידינו את המהפכה החשמלית לישראל עם תשתית טעינה ארצית, שנפרשת מצפון עד דרום וכוללת יותר מ-1,000 נקודות טעינה פעילות ואלפי עמדות טעינה בכל הארץ. את עמדות הטעינה שלנו תוכלו לאתר באמצעות אפליקציית EV Edge, ולטעון את הרכב במגוון עמדות טעינה בבתי עסק, עמדות טעינה במקומות עבודה, עמדות טעינה בחניונים. אם אתם מתכננים חופשה בארץ, תוכלו לאתר את כל אותם בתי מלון עם עמדות טעינה חשמליות בעזרת האפליקציה, ולהשתמש בהן כהשראה ליעד הבא לחופשה שלכם. רשתות המלונאות הגדולות "פתאל" ו-"ישרוטל", בחרו ב-EV Edge כספקית עמדות הטעינה שלהם. את העמדות הציבו בחניוני מתחמים אלו לשימוש אורחי המלון. כשאתם מגיעים לנופש באחד מבתי המלון של רשתות אלו, אתם יכולים לנוח בחדר בזמן שהחשמלית שלכם נחה בחניון ונטענת לקראת יום חדש של בילויים וטיולים. תוכלו לתכנן מסלול נסיעה למלון שלכם, עם תחנות עצירה לפי עמדות הטעינה, וכך להבטיח שאתם והחשמלית שלכם מוכנים לכל תרחיש בדרך. 

נוסף על כך, תוכלו למצוא בחנות שלנו עמדות טעינה לשימוש אישי – עמדות טעינה לבית פרטי וכן עמדות טעינה לבית משותף שאיתם תוכלו לטעון את הרכב במקום הבטוח והאהוב. בסוף 2022 יצאה תקנה שקובעת כי כל בניין חדש שעתיד להיבנות בישראל החל מפברואר 2023, ייבנה עם תשתית מתאימה לעמדת טעינה חשמלית. מדובר בצעד גדול לעבר הכיוון הנכון, מהלך שעתיד להגדיל את שוק הרכבים החשמליים בארץ ולעודד יותר ויותר אנשים לזנוח את רכב הבנזין המסורתי, ולעבור לאלטרנטיבה ירוקה וחסכונית יותר.

עמדות הטעינה לבית פרטי או משותף שאנו מציעים לציבור בעלי הרכבים החשמליים מגיעות ב-2 וריאציות: עמדות טעינה חכמות ועמדות טעינה קומפקטיות. עמדות טעינה חכמות הן עמדות שניתן להתקין בחניון הביתי ולנהל את צריכת החשמל ואת תהליכי הטעינה ביעילות מיטבית, אלו עמדות שמתוכנתות לטעון לכם את הרכב בשעות שהחשמל זול יותר, בהתאם לתשתית קיימת. העמדות הקומפקטיות גם הן מציעות חווית משתמש נוחה ויעילה, עם עיצוב נעים לעין ועמידות גבוהה. 

אם אתם מתכננים לרכוש טסלה מודל S בעתיד הקרוב, מומלץ להכיר את פרטי הטעינה על מנת להבטיח הנאה צרופה לזמן ארוך. ריכזנו עבורכם את פרטי הטעינה של טסלה מודל S בטבלה שלפניכם: 

נתוני טעינה כלליים לרכב Tesla Model S

EV

סוג הרכב: EV או PHEV

663-840 ק"מ

טווח נסיעה

95 קוט"ש

קיבולת סוללה

תלת פאזי

חיבור מתאים

Type 2

סוג שקע

32 אמפר

זרם חשמלי

16.5KW

הספק טעינה רגילה AC

250KW

הספק טעינה מהירה DC

רוצים לרכוש עמדת טעינה לרכבי טסלה? השאירו עוד היום את הפרטים המלאים באתר >>

לעמדת טעינה, התקנה

השאירו פרטים:

Tesla 3
לחץ על "השווה בין דגמים" במוצר הרצוי להשוואה