לרגל השקת אתר EV-Edge החדש- כל הפריטים בהטבות מיוחדות
ימים
שעות
דקות
שניות

התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף

יול 2020 |

כך תנטרלו את ההתנגדות להתקנת עמדת טעינה בבניין רב דיירים. המפתח: הפרדת הצריכה הציבורית מזו של המכונית החשמלית

מזל טוב! החלטתם לעשות את הצעד החשוב והאחראי ולהפוך לבעלים גאים של מכונית חשמלית חדשה. אתם לא שורפים בנזין, לא מבקרים יותר בתחנות תדלוק, לא מזהמים את האוויר ולא עושים רעש. אתם נוסעים על רכב שהוא שקט יותר וגם משתלם יותר. אם למשל זהו רכב ממקום העבודה, בכלל הרווחתם המון כי יש הטבות כלכליות רבות והערכה מצד המעסיק. אבל נקודה אחת נשארה פתוחה: מאיפה אתם מביאים את החשמל לטעון את הרכב החשמלי?

אם אתם גרים בבית פרטי, עם חניה גדולה שהיא לגמרי שלכם, אז אין לכם בעיה להרכיב בחניה עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי של EV-Edge ולטעון את הרכב כשבא לכם ואז לנסוע לדרככם שמחים וטובי לב. אבל אם כמו רוב עם ישראל, אתם גרים בבניין משותף, אז עמדת טעינה לרכב חשמלי עלולה להפוך לנושא רגיש ואפילו קולני. אז מה עושים בפועל כדי לדאוג לעמדת טעינה לרכב חשמלי?

בואו נעשה חלוקה: יש לנו את נושא הקרקע ויש לנו את נושא החשמל. על הקרקע המכונית החשמלית שלכם כבר חונה. את החשמל מעמדת הטעינה המכונית החשמלית שלכם צורכת. אז קודם כל, צריך לבדוק נושא אחד קריטי: של מי החניה שבה אתם חונים? אם מדובר בחניה פרטית שלכם, כלומר חניה שרשומה בטאבו אז חצי מהדרך כבר עשיתם. בכל הקשור בקרקע- במדינת ישראל פועלים לפי לשון החוק – חוק המקרקעין, שמגדיר כיצד לנהוג ברכוש משותף. אם החניה שלכם, אזי היא לא רכוש משותף ואתם יכולים פיזית להתקין בה את עמדת הטעינה של EV-Edge. אם הקרקע משותפת, כלומר החניה אינה רשומה על שמכם בטאבו, אזי אתם צריכים לבקש את רשות הדיירים כדי להתקין את עמדת הטעינה. לרוב הדיירים מסכימים להתקין את עמדת הטעינה, כי בפועל היא יכולה גם לשמש בבוא היום רכבים אחרים והיא לא פוגעת בדיירים, בטח שלא מבחינה אסתטית. כמובן, ספקיות עמדות טעינה כדוגמת EV-Edge עוסקות גם בנושא הזה ומסייעות במגעים מול וועדי בתים וחברות אחזקה של בניינים כדי להסדיר את נושא השימוש בחניה ובקרקע.

בנוסף, יש עוד נושא חשוב: נושא החשמל עצמו. כלומר כמה חשמל המכונית לוקחת בעמדת הטעינה. בבניין משותף קיימות שתי אפשרויות. אפשרות ראשונה היא להשתמש בחשמל הפרטי של בעל המכונית. כלומר למתוח כבל באופן מקצועי ממערכת החשמל של דירתו של בעל המכונית החשמלית לעמדת הטעינה החשמלית שסמוכה למכונית. אבל לא תמיד זה אפשרי, כי בבניינים משותפים יש למשל מי שגר בקומה עשירית. אז מה עושים? בודקים את הנושא מול וועד הבית, כי עמדת הטעינה תתחבר כמובן אל ארון החשמל הראשי או אל מקור החשמל הסמוך ביותר למכונית החשמלית, שניזון מן החשמל המשותף של הבניין. במקרה כזה יש להגיע להסדר מול וועד הבית או מול חברת הניהול של הבניין כדי לקבוע בדיוק כמה חשמל עמדת הטעינה צורכת. עמדת טעינה מנטרת יכולה לעשות זאת או לחילופין אפשר להתקין מונה חשמל נפרד לעמדת הטעינה לרכב. כך, באמצעות ניטור ודיווח מדויקים אפשר להפריד את החשמל של עמדת הטעינה מהחשמל הציבורי אותו משלמים כל דיירי הבניין. זה מן הסתם יבוא לידי ביטוי בחשבון החשמל. בהתחשב בעלות החשמל, מדובר בחיסכון ניכר.

לחץ על "השווה בין דגמים" במוצר הרצוי להשוואה