סוגי עמדות טעינה לרכב חשמלי - הנה מה שאתם צריכים לדעת - EV-Edge

חדש! התקנה מהירה של עמדת טעינה ביתית ע"י המתקינים המורשים באתר מדרג  לרשימת המתקינים 

 

סוגי עמדות טעינה לרכב חשמלי

סוגי עמדות טעינה לרכב חשמלי – הנה מה שאתם צריכים לדעת

ינו 2024 |

עולם הרכב מתחשמל. יצרניות רכב גדולות כמו יגואר או מיצובישי משיקות דגמים חשמליים חדשים לצד מהדורות חשמליות לדגמים מוכרים ואהובים. החשמליות מטפסות מעלה ברשימות מכירות הרכבים השנתיות בארץ ובעולם. בשנת 2023 לבדה נקנו 48,219 חשמליות בישראל ועוד אלפים רבים של היברידיות נטענות. אין ספק, הביקוש לתחבורה ירוקה ידידותית לסביבה נמצא בעלייה. עם הגידול בכמות המכוניות החשמליות, גדל גם הצורך בתשתית טעינה יעילה ונוחה. אילו עמדות טעינה יכולות לשמש אתכם לטעינת החשמלית הפרטית? EV Edge עם כל הפרטים החשובים. 

עמדת טעינה ביתית (AC)

עמדות טעינה AC הן העמדות הנפוצות ביותר לטעינת הרכב החשמלי. ישנו היצע רחב של עמדות טעינה ציבוריות מסוג AC אך הן משמשות גם לטעינה ביתית. הן טוענות את סוללת הרכב מ-0% עד 100% תוך מספר שעות, בין 5 ל-10 בהתאם לסוג הרכב, הספק הטעינה הנקודתי שלו, וגודל הסוללה. בחנות EV Edge תמצאו עמדות טעינה לבית משותף ובית פרטי, עם הספקי טעינה של 11KW-22KW משני סוגים שונים:

  • עמדות טעינה חכמות - עמדות טעינה שעוזרות לכם לנהל את צריכת החשמל באופן חכם וחסכוני. עמדות אלו מגיעות עם אפליקציה ייעודית בשם Charger Sync המקנה לטוען שליטה מרחוק בעמדה כולל ניהול לוח זמני טעינה, התחלה או הפסקת פעולת טעינה וכן הלאה. תמצאו אצלנו עמדות טעינה לרכב יחיד ועמדות שאיתן ניתן לטעון 2 רכבים בעת ובעונה אחת. 
  • עמדות טעינה קומפקטיות - כפי שהשם מרמז, מדובר בעמדות טעינה קטנות, יפות מראה ועמידות בפני תנאי מזג אוויר שונים כגון גשם, רוחות וחום השמש. את העמדות ניתן להתקין בכל מקום שתרצו בחניון הביתי מבלי שיפריעו לנראות הבניין ולשגרת שאר הדיירים. הן מגיעות עם הגנה מובנית לשמירה על הבטיחות ומכסה שניתן לנעול במידת הצורך. 

עם עמדת טעינה AC אפשר לטעון את הרכב במקום הבטוח ביותר, בתנאים שלכם. בזמן שאתם נטענים באנרגיה לקראת יום חדש, כך גם הרכב שלכם.

עמדת טעינה מהירה (DC)

עמדות טעינה מהירות לרכב חשמלי עם הספק של יותר מ-50KW שטוענות את סוללת הרכב מ-0% עד 80% סוללה בפרק זמן של 20 דקות עד שעה, בהתאם לסוג הרכב, גודל הסוללה וההספק המקסימלי שהוא יכול לקבל. את העמדות הללו תמצאו במרחב הציבורי בלבד, בחניונים תת קרקעיים, רשויות מקומיות, מרכזי קניות, בתי ספר, בתי מלון ומקומות נוספים בהם יש תנועה מרובה של אנשים. 

תוכלו לאתר את עמדות הטעינה הסמוכות לאזור מגוריכם כמו גם את העמדות המצויות במסלול נסיעתכם, באמצעות אפליקציית EV Edge. מדובר באפליקציה פשוטה וחינמית שעוזרת לכם לתכנן מסלול נסיעה על פי עמדות הטעינה החשמליות, לבדוק בזמן אמת אילו עמדות זמינות לשימוש, לסמן עמדות מועדפות ולעקוב אחר תהליך הטעינה בשידור חי. בזמן שאתם עושים השלמות לבית או נפגשים עם חברים לקפה ועוגה, טוענים את הרכב בקרבת מקום וכשחוזרים הוא כבר טעון ומוכן לנסיעה.

עמדה אולטרה מהירה

עמדות טעינה אולטרה מהירות מגיעות עם הספק טעינה של יותר מ-100KW (חלקן גם עם הספק של למעלה מ-180KW). עמדות אלו מסוגלות לטעון סוללה ריקה של רכב חשמלי עד 80% בפרק זמן של כחצי שעה. עמדות אולטרה מהירות זמינות עבורכם במגוון מוקדים במרחב הציבורי וגם אותן תוכלו לאתר במהירות ובקלות בעזרת אפליקציית EV Edge. מתאימות במיוחד לנהגים שמבצעים נסיעות ארוכות, לטיול או חופשה ביעד מרוחק בארץ, וזקוקים לטעינה מהירה בדרך כדי להגיע ליעדם בבטחה. 

תשתית טעינה ארצית בהישג ידכם

לסיכום, ישנם 3 סוגי עמדות הטעינה הזמינות עבורכם: 

  • עמדות טעינה AC עם הספק של עד 22KW לשימוש ביתי וציבורי
  • עמדות טעינה מהירה DC עם הספק של למעלה מ-50KW לשימוש ציבורי.
  • עמדות טעינה DC אולטרה מהירות, עם הספק טעינה של יותר מ-100KW ולעיתים אף 180KW, אותן תוכלו למצוא במרחב הציבורי (במגוון חניונים, מרכזים מסחריים ובתי עסק).

בעזרת עמדות טעינה אלו תוכלו לטעון את הרכב בדרך שלכם (תרתי משמע), בהתאם לצרכים שלכם. 

חברת EV Edge עובדת מאז 2019 לקידום ופיתוח תשתית הטעינה הארצית שכיום מונה מעל 1,000 עמדות פעילות ועוד המון עמדות טעינה בבניה חדשה. בנוסף, היא מציעה שירות רכישה והתקנת עמדות טעינה פרטיות ומלווה אתכם לכל אורך התהליך, משלב התכנון והגדרת הצרכים ועד לשלב שהעמדה עומדת במקומה, מוכנה לשימוש. תוכלו לנווט את דרככם ביעילות רבה במפת עמדות הטעינה של EV Edge בעזרת אפליקציית הטעינה של החברה, להיפרד לשלום מחרדת טווח הנסיעה ולהפיק את המיטב משגרת החיים עם רכב חשמלי. 

שאלות ותשובות

מהם סוגי עמדות הטעינה העיקריים הקיימים כיום עבור רכבים חשמליים? 

קיימים 3 סוגי עמדות טעינה עיקריים:

  1. עמדות טעינה AC לשימוש ביתי, עם הספק טעינה של עד 22KW.
  2. עמדות טעינה מהירות DC לשימוש ציבורי, עם הספק של מעל 50KW.  
  3. עמדות טעינה אולטרה מהירות DC לשימוש ציבורי, עם הספק של מעל 100KW.

כיצד אפשר לאתר עמדות טעינה ציבוריות הנמצאות בקרבת מקום?

ניתן לאתר עמדות טעינה ציבוריות בקרבת מקום בעזרת האפליקציה החינמית EV Edge. האפליקציה מציגה מפה עם מיקום עמדות הטעינה ומאפשרת לסנן ולחפש עמדות ספציפיות. כמו כן היא מראה אילו עמדות פנויות וזמינות באותו רגע.  

כיצד חברת EV Edge עוזרת לבעלי רכבים חשמליים?

חברת EV Edge פועלת לפיתוח תשתית הטעינה ברחבי הארץ, הקימה למעלה מ-1000 עמדות טעינה ועוד רבות נמצאות בבנייה. בנוסף היא מספקת שירות התקנה לעמדות ביתיות, ייעוץ בבחירת העמדה המתאימה ואפליקציה לאיתור וניהול תהליך הטעינה.

צמאים למידע נוסף בנושא טעינת רכבים חשמליים? בעמוד שאלות-תשובות תמצאו את כל הפרטים הכי מעניינים!

אולי יעניין אתכם גם: פתרונות טעינה לרכבים חשמליים | רכבים חשמליים מומלצים

לחץ על "השווה בין דגמים" במוצר הרצוי להשוואה