איך לשלם על טעינת הרכב החשמלי בחניונים? - EV-Edge

חדש! התקנה מהירה של עמדת טעינה ביתית ע"י המתקינים המורשים באתר מדרג  לרשימת המתקינים 

 

איך לשלם על טעינת הרכב החשמלי בחניונים?

יול 2020 |

עם אלפי עמדות טעינה לרכב חשמלי חדשות הצצות במקומות רבים, איך אדע למצוא אותן ואיך אשלם על הטעינה של המכונית החשמלית שלי?

כאשר מדובר במכונית שמצוידת במנוע בנזין או מנוע דיזל, מנוע המייצר רעש וגם זיהום אוויר, נושא התדלוק והתשלום מוכר זה עשרות שנים: הלקוח מגיע אל תחנת התדלוק, מחבר את המשאבה אל פתח המילוי, כמובן תוך זהירות שלא ללכלך את הבגדים שניחוחות הבנזין והסולר לא ידבקו לידיים, כמובן תוך זהירות מפני ניצוצות ושאר מרעין בישין. כדי לשלם הוא מעביר כרטיס אשראי, אולי מחפש תחנת תדלוק שנותנת הנחה לתשלום מזומן. משלם, שולף את פיית התדלוק ונוסע אל האופק כשהוא פולט עננת עשן אחריו. כשחושבים על זה, התהליך שרבים התרגלו אליו הוא תהליך מסורבל למדי. במכונית חשמלית התהליך שונה אפילו שתנועות הגוף דומות מאד: מגיעים אל עמדת הטעינה, מחברים את הכבל אל המכונית ומחכים לטעינה. אין כאן נוזלים שעלולים להישפך, אין כאן ניצוצות שמציתים אדי בנזין ובטח שאין כאן ניחוחות סירחוניים. אבל כמה שאלות עדיין נותרו פתוחות:

היכן ממלאים את הסוללה של המכונית החשמלית?

EV-Edge היא אחת מספקיות הטעינה המובילות שפורסות בימים אלה רשת של עמדות טעינה ברחבי הארץ בנוסף למאות שכבר התקינה. כיום כבר קיימות כ-200 עמדות טעינה של EV-Edge ברחבי הארץ, אך עד שלהי שנת 2020 צפויות להיות הרבה יותר. זאת, בזכות תכנית של מדינת ישראל שבמסגרתה יפרסו אלפי עמדות טעינה ברחבי הארץ, רבות מהן של EV-Edge, במספר ערים גדולות ומיקומים אסטרטגים. יתרה מזאת, מכיוון של EV-Edge יש כבר כעת מספר שותפים אסטרטגיים חזקים כגון מתחמי ישפרו, מלונות ישרוטל, סנטרל פארק, רשת חצי חינם, ביה"ח שיבא, קניוני JTLV ועוד רבים, לא יהיה לכם קשה למצוא עמדת טעינה של EV-Edge.

כיצד אנחנו מוצאים את מיקומה של עמדת הטעינה?

גם, כאן הפתרון פשוט: אפליקציית EV-Edge. אותה אפליקציית סמארטפון שמוודאת שנדע בדיוק כמה חשמל זורם מעמדת הטעינה, מצב הטעינה, עלויות ועוד, זו שמאפשרת לנו לשלוט גם על זרימת החשמל, מאפשרת לנו לדעת בדיוק היכן ממוקמות עמדות הטעינה של EV-Edge. כל זה מצוין, אך השאלה השלישית היא הכי חשובה:

כיצד אנו נשלם עבור הטעינה בעמדות EV-Edge?

כמובן, מדובר בתהליך פשוט: האפליקציה היא חינמית ומאפשרת לנו גם תשלום פשוט מאוד: כמו בהמון אפליקציות אחרות, המשתמש מזין את פרטי כרטיס האשראי – וכך בכל הגעה אל עמדת טעינה חשמלית של EV-Edge, ניתן להתחבר לעמדה ולהפעיל את מערכת הטעינה באמצעות האפליקציה.

כמובן שניתן גם ליהנות מכל מה שהאפליקציה של EV-Edge מציעה, כלומר שליטה במשך הטעינה וגם התראה כאשר הטעינה מסתיימת, שימושי במיוחד לנוכח העובדה שחלק מעמדות הטעינה של EV-Edge ממוקמות באופן נוח במרכזי קניות גדולים ומוכרים ובאזורי תעשיה.

אך מה אם אנו לא מעוניינים בשימוש בטלפון ובאפליקציה?

גם כאן קיים פתרון: EV-Edge מספקת קוד QR על כל עמדה או התקן RFID קטן (כמו בחדרי כושר רבים) במיוחד ונוח שמסוגל להתחבר למחזיק המפתחות של המכונית, כלומר כל מה שצריך לעשות אם למשל שכחנו את הטלפון בבית או שאנחנו פשוט לא מעוניינים לשלוף את הטלפון, הוא לקרב את ההתקן של EV-Edge לעמדת הטעינה ולאחר שניות ספורות העמדה תזהה את ההתקן של EV-Edge שצמוד למפתח – ותזרים חשמל אל המכונית בתהליך פשוט, מהיר ונקי.

אולי יעניין אתכם גם:

עמדת טעינה לרכבי טסלה

עמדת טעינה לרכבי GEELY

עמדת טעינה לרכבי GAC

עמדת טעינה לרכבי BYD

לחץ על "השווה בין דגמים" במוצר הרצוי להשוואה