איך טוענים רכב חשמלי? כמה טיפים שיעשו לכם חיים קלים - EV-Edge

חדש! התקנה מהירה של עמדת טעינה ביתית ע"י המתקינים המורשים באתר מדרג  לרשימת המתקינים 

 

איך טוענים רכב חשמלי

איך טוענים רכב חשמלי? כמה טיפים שיעשו לכם חיים קלים

ינו 2024 |

בשעה טובה ומוצלחת החלטתם שאתם רוצים לעבור לרכב חשמלי, מזל טוב! רגע אחרי שבודקים דגמים של BYD, Geely, מיצובישי ורגע לפני שחותמים על העסקה ויוצאים מסוכנות הרכב לנסיעת הבכורה - בודקים אופציות טעינה. איפה, איך ומתי תצטרכו לטעון את החשמלית שלכם? EV Edge עם מדריך טעינה יעילה לחשמלית החדשה.

סוגי עמדות טעינה חשמליות 

  • עמדות טעינה AC - עמדות טעינה עם הספק של 3 עד 22 קילו וואט. טעינת הרכב בעמדת AC עשויה לקחת מספר שעות ואף לילה שלם בהתאם לסוג הרכב, הספק הסוללה והספק העמדה. ניתן לרכוש עמדת טעינה מסוג זה באופן פרטי לטעינה ביתית. 
  • עמדות טעינה DC - עמדות טעינה ציבוריות עם הספק טעינה של יותר מ-50 קילו וואט. עמדת DC טוענת את סוללת הרכב החשמלי מ-0% עד 80% בזמן של כ-60 דקות. עמדות אלו מוצבות במגוון מוקדים ציבוריים כגון חניונים ומרכזים מסחריים. 
  • עמדות טעינה DC אולטרה מהירות - עמדות טעינה עם הספק של יותר מ-100 קילו וואט ולעיתים אף 180. הטעינה בעמדה מסוג זה תיקח כחצי שעה בלבד. גם את עמדות הטעינה האולטרה מהירות תמצאו רק במרחב הציבורי, בבתי ספר, בתי מלון ומקומות נוספים. 

איך מתבצעת טעינת רכב חשמלי? 

לאחר שעברנו על סוגי עמדות הטעינה הזמינות עבורכם, הגיע הרגע לדבר על הדרך בה טעינת הרכב מתבצעת בפועל. כשזה נוגע לעמדות טעינה AC, ישנה רשת החשמל המקומית שמזינה את עמדת הטעינה, מחברים כבל משקע הרכב לשקע העמדה, השקע מתחבר ל-Onboard Charger של הרכב והוא מחליף את זרם החשמל מ-AC ל-DC ומתחיל בטעינת הסוללה. 

כשמדברים על עמדות טעינה DC לעומת זאת, החשמל עובר מהרשת המקומית לעמדה וברגע שמותחים כבל מהרכב לעמדה, הוא מזרים את החשמל ישירות לסוללה וטוען אותה ללא צורך ב-Onboard Charger שימיר סוג הזרם החשמלי.

כך תשמרו על בריאות הסוללה

סוללת רכב חשמלי יכולה לשרוד עד 10 או אפילו 12 שנים, אם מטפלים בה כראוי. שמירה על חיי הסוללה משמעותה הפקת המיטב מחווית הנסיעה ברכב חשמלי לזמן רב יותר. כדי לשמור על סוללת הרכב, מומלץ להימנע מטעינה מלאה ל-100% באופן קבוע ולשמור על טווח טעינה של כ-20%-80%. 

כמו כן, לא כדאי לטעון את הרכב בעמדות מהירות בקביעות, מכיוון שצעד זה עלול לפגוע בסוללה לאורך זמן ולקצר את חייה. מה גם, חשוב לקחת את הסוללה לבדיקה תקופתית במוסך, בהתאם להמלצות יצרן הרכב כדי לוודא שהכל תקין ובמידת הצורך, לזהות בעיות שצפות מעל פני השטח ולעצור אותן לפני שהן מידרדרות. 

מתי כדאי להטעין את הרכב החשמלי?

כאמור כדאי לטעון את סוללת הרכב כשהיא מגיעה ל-20%. קצב התרוקנות הסוללה ותדירות הטעינה משתנה בהתאם לרכב ושגרת הנסיעות של הנהג. אם יש לכם עמדת טעינה ביתית (חכמה או קומפקטית) אתם יכולים לטעון את הרכב בלילה כאשר החשמל זול יותר. אם יש לכם גישה לעמדת טעינה חשמלית במקום העבודה, תוכלו לטעון את הרכב במהלך היום, עד שתצטרכו לצאת הביתה. 

לאחר שתגלו את עמדות הטעינה של EV Edge הסמוכות לאזור מגוריכם, עם אפליקציית הטעינה של החברה, תוכלו לטעון את הרכב בכל זמן, בכל מקום שתרצו. תטענו את הרכב בזמן שאתם עושים קניות במרכז המסחרי הקרוב, מתאמנים בחדר כושר או מבלים עם חברים. 

למה חשוב לשים לב כשקונים רכב חשמלי? 

ברוב הרכבים החשמליים הסוללה ממוקמת בבסיס הגלגלים, בתחתית הרכב. הסוללה החשמלית היא הכוח המניע את הרכב, והיא נטענת באמצעות שקע טעינה מיוחד. בנוסף לשקע הטעינה, כל רכב חשמלי כולל רכיב נוסף הנקרא ממיר (Onboard Charger), אותו הזכרנו בקצרה מוקדם יותר בכתבה. 

קצב הטעינה של הרכב החשמלי נקבע על ידי ההספק של הממיר. ככל שהממיר בעל הספק גבוה יותר, כך הרכב יטען מהר יותר. לכן, אם אתם מתחילים לבדוק את השטח לקראת קניית רכב חשמלי, חשוב לבדוק גם את הספק הממיר, ולא רק את קיבולת הסוללה עצמה. 

הכירו מקרוב את חווית הטעינה

טעינה היא פעולה בסיסית וחיונית עבור כל רכב חשמלי, אך היא גם אחת החשובות ביותר. טעינה נכונה ותדירה תעזור לכם לשמור על חיי הסוללה של הרכב וליהנות ממנו לאורך זמן. בכתבה זו הצגנו מספר טיפים שיעזרו לכם לטעון את הרכב ביעילות רבה. 

עם אפליקציית EV Edge, תוכלו לאתר את עמדות הטעינה הציבוריות הקרובות אליכם מבין 1,000 העמדות של החברה ולנהל את הטעינה מרחוק. תוכלו לשלם על החשמל, לבדוק אילו עמדות טעינה פנויות בזמן אמת, לתכנן מסלול נסיעה לפי עמדות טעינה בדרך, ואפילו לצפות בטעינה בזמן שהיא מתרחשת. בלייב. דרך אגב, האם הזכרנו שהאפליקציה חינמית וממש ידידותית ונוחה לשימוש? 

אם תרצו להתקין עמדת טעינה משלכם בחניון הביתי, אנו נעמוד לצדכם בכל שלב בדרך. חשמלאים שהכשרנו במיוחד לעבודה עם עמדות טעינה חשמליות יעזרו בתכנון המיקום הנכון והמדויק לעמדה בהתבסס על רשת החשמל של הבניין, ויבצעו את ההתקנה על הצד הטוב ביותר. תוכלו לבחור אם להתקין עמדה קומפקטית עמידה בפני תנאי מזג האוויר השונים, או עמדה חכמה שאיתה תוכלו לפקח על צריכת החשמל ולחסוך בעלויות השוטפות. בין אם תבחרו להתקין עמדה ביתית או להסתמך על רשת הטעינה הציבורית, תתכוננו לחווית טעינה חדשנית ויעילה. 

קונים רכב חשמלי בקרוב ורוצים להכיר קצת את תחום הטעינה? היכנסו למילון מונחי טעינה ותגלו עולם ומלואו!

שאלות ותשובות

מהי ההמלצה לגבי רמת הטעינה המקסימלית של סוללת הרכב החשמלי?

מומלץ להימנע מטעינה מלאה ל-100% באופן קבוע ולשמור על טווח טעינה של כ-20%-80% כדי לשמור על בריאות הסוללה לאורך זמן.

מהו ההבדל בין עמדות טעינה AC לעמדות טעינה DC?

עמדות טעינה AC מספקות הספק של 3 עד 22 קילו וואט והטעינה בהן עשויה לקחת מספר שעות. עמדות טעינה DC מספקות הספק של יותר מ-50 קילו וואט וטוענות את הסוללה מ-0% עד 80% בכ-60 דקות. עמדות DC מזרימות את החשמל ישירות לסוללה, בעוד שבעמדות AC החשמל עובר דרך הממיר של הרכב.

מדוע חשוב לשים לב להספק הממיר בעת קניית רכב חשמלי?

הספק הממיר (Onboard Charger) קובע את קצב הטעינה של הרכב. ככל שהספק הממיר גבוה יותר, כך הרכב יטען מהר יותר. לכן, חשוב לבדוק את הספק הממיר ולא רק את קיבולת הסוללה עצמה.

 

אולי יעניין אתכם גם: מכוניות חשמליות קטנות | סוגי עמדות טעינה

לחץ על "השווה בין דגמים" במוצר הרצוי להשוואה