עוברים לרכב חשמלי? הנה 4 עצות שכדאי ליישם - EV-Edge

חדש! התקנה מהירה של עמדת טעינה ביתית ע"י המתקינים המורשים באתר מדרג  לרשימת המתקינים 

 

מעבר לרכב חשמלי

עוברים לרכב חשמלי? הנה 4 עצות שכדאי ליישם

ינו 2024 |

בשנים האחרונות המודעות לשמירה על איכות הסביבה גוברת והטכנולוגיה מתקדמת בקצב מואץ, במטרה לקדם וליישם פתרונות אנרגיה מתחדשת. כתוצאה מכך, נהגים רבים מחליטים לקפוץ על העגלה ולהצטרף למהפכת הרכב החשמלי. מעבר לרכב ירוק מספק חווית נהיגה ייחודית ועוזר לחסוך לא מעט משאבים בטווח הרחוק, אך הוא כרוך בתכנון והבנה של האתגרים וההזדמנויות. איך אפשר להבטיח שימוש יעיל וחכם ברכב החשמלי כדי לנצל את מלוא הפוטנציאל שלו? EV Edge עם ארבעה טיפים לבעלי הרכבים החשמליים החדשים והוותיקים גם יחד. 

טיפ מס' 1: טווח נסיעה ותכנון הדרך

לכל רכב חשמלי יש טווח נסיעה שונה, מכסת קילומטרים שניתן לנצל בין טעינה לטעינה. ישנם מספר גורמים המשפיעים על טווח הנסיעה כמו גודל סוללת הרכב, מזג האוויר או מהירות הנסיעה. הטווח המדויק רשום בחוברת יצרן הרכב כך שכל אחד ואחת מכם יכולים להתעדכן בנתונים המדויקים של הרכב האישי שלו בכל עת. כשזה מגיע לטווח הנסיעה, חשוב תמיד להיות עם יד על הדופק, לעקוב אחר מכסת הקילומטרים הנותרת כדי להבין טוב יותר לתכנן את הנסיעה שלכם בחוכמה, להבטיח שתתנהל ללא ''הפתעות'' ולהקטין כמה שניתן את ''חרדת טווח הנסיעה''

טיפ מס' 2: בחירת עמדת טעינה מתאימה

כל נהג/ת רכב חשמלי יכולים לבחור אם להתקין עמדה ביתית, או להסתמך על תשתית הטעינה הציבורית לנוחיותם. בישראל יש 3 סוגי עמדות טעינה לרכב חשמלי:

  • עמדות טעינה רגילה (AC) - עמדות שטוענות את הרכב במשך מספר שעות. עמדות טעינה מסוג AC הן אלו שניתן לרכוש דרך EV Edge להתקנה בבתים. עמדות אלו מגיעות ב-2 וריאציות עמידות בתנאי מזג אוויר, נוחות לשימוש ואסתטיות: עמדות טעינה קומפקטיות או חכמות. ברגע שבוחרים בחנות האינטרנטית שלנו את העמודה המבוקשת, EV Edge דואגת לשלוח חשמלאים מוסמכים מטעמה והם מבצעים את תהליך התקנת העמדה מ-א' ועד ת', במיקום המתאים, תוך התחשבות בתשתית החשמל הספציפית של הבניין שלכם. 
  • עמדות טעינה מהירות (DC) - עמדות טעינה עם הספק של למעלה מ-50 קילו וואט וזמן טעינה של כשעה. עמדות אלו זמינות לציבור בעלי הרכבים החשמליים רק במרחב הציבורי (חניונים תת קרקעיים, מרכזי קניות, בתי מלון, בתי ספר ועוד). 
  • עמדות טעינה אולטרה מהירות - עם הספק של למעלה מ-100 קילו וואט. הן טוענות את סוללת הרכב ממצב של 0% ל-80% בפרק זמן של כחצי שעה. בדומה לעמדות המהירות, גם אלו זמינות רק בתחנות הטעינה הציבוריות. למידע נוסף על מפת הטעינה של EV Edge, לחצו כאן

טיפ מס' 3: תחזוקה וטיפול ברכב

לרכב חשמלי יש מפרט חלקים קטן יותר מרכב הבנזין המסורתי כך שהוא רואה מוסך פחות והתחזוקה הכללית שלו פשוטה יותר. עם זאת, ישנם חלקים שצריך לשים אליהם לב, ואלו כמובן הצמיגים וסוללת הרכב. אלו נוטים להישחק ולהתבלות עם הזמן. הקפידו להגיע לטיפול התקופתי על פי הוראות היצרן, כדי להיות במעקב תמידי ולמזער נזקים במידת האפשר. 

מה גם, נהיגה שקולה ובטוחה, נטולת האצות פתאומיות יכולה לשמור על חיי סוללה ארוכים יותר וביצועי רכב טובים לטווח הארוך. עוד דבר, הקפידו להימנע מחשיפת הרכב לתנאי מזג אוויר קיצוניים. מה הכוונה? בימי הקיץ החמים הקפידו לחנות את הרכב במקום מוצל, ובחורף שמרו עליו באזור מקורה, רחוק מהגשם והקור. 

טיפ רביעי ואחרון: התמצאות בתשתית הטעינה הציבורית

לאחר שדיברנו על בחירת עמדת הטעינה הנכונה עבורכם, תכנון נסיעה לפי הקילומטראז' הנותר ודרכי הטיפול והתחזוקה ברכב, עוברים לתשתית הטעינה הציבורית. חברת EV Edge הקימה כ-1,000 עמדות טעינה ברחבי הארץ בחמש השנים האחרונות, במרכזי קניות, בבתי ספר, בחניונים תת קרקעיים ומוקדים ציבוריים נוספים. 

את עמדות הטעינה הסמוכות לאזור מגוריכם, אתם יכולים לאתר בקלות עם אפליקציית EV Edge החינמית והנוחה לתפעול. בעזרתה תוכלו לסמן עמדות טעינה מועדפות, לתכנן מסלול נסיעה על פי עמדות הטעינה שבדרך, לקבל מידע בזמן אמת על תהליך הטעינה ועל העמדות הפנויות בשטח, ולנהל את התשלום על החשמל - והכל מתבצע תוך דקות בודדות דרך הסמארטפון. 

רשת הטעינה הגדולה ביותר בארץ הולכת ומתרחבת 

בכתבה זו הצגנו 4 טיפים לנהגי רכב חשמלי המעוניינים למקסם את היתרונות והפוטנציאל העצום הגלום ברכבם. כמות הנהגים הללו הולכת וגדלה בקצב מהיר. בין היתר הודות לתשתית הטעינה הרחבה בארצנו. מאז 2019 EV Edge פעלה במרץ ליצירת תשתית טעינה כלל ארצית הכוללת כ-1,000 עמדות טעינה רגילה, מהירה ואולטרה מהירה פעילות. כיום היא החברה הגדולה ביותר בתחום הטעינה בארץ, כאשר את עמדות הטעינה שלה תמצאו בקניון רננים, בבית החולים תל השומר, באיקאה, חברות הייטק, בתי מלון וזאת רק ההתחלה. 

לצד זה, החברה יצרה אפיק דיגיטלי לרכישה והתקנת עמדות טעינה לבתים משותפים, בתים פרטיים, עמדות טעינה לעסקים ועמדות טעינה לאוטובוסים חשמליים, שגם כבר הופכים לחלק בלתי נפרד מהנוף התחבורתי המקומי. כל זאת במטרה לשזור את טעינת הרכב בשגרה הרגילה, להפוך אותה לפעולה טבעית, נוחה, זמינה ונגישה לכל אדם. 


מעוניינים להתקין עמדת טעינה חשמלית בחניון? שתפו אותנו בכל הפרטים בעמוד צור קשר ואנו נשוב אליכם במהרה עם תכנית פעולה אפקטיבית ופשוטה!

אולי יעניין אתכם גם: עמדת טעינה לרכבי טסלה | סוגי עמדות טעינה לרכב חשמלי

לחץ על "השווה בין דגמים" במוצר הרצוי להשוואה