עמדת טעינה לרכב חשמלי כמקור לשיפור התזרים - EV-Edge

חדש! התקנה מהירה של עמדת טעינה ביתית ע"י המתקינים המורשים באתר מדרג  לרשימת המתקינים 

 

עמדת טעינה לרכב חשמלי כמקור לשיפור התזרים

עמדת טעינה לרכב חשמלי כמקור לשיפור התזרים

מאי 2020 |

התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי במרכזי קניות ועסקים מביאה עימה הזדמנויות עסקיות. חומר למחשבה

מרכזי קניות הפכו כבר מזמן לשם נרדף ל"בילוי". ומדוע לא בעצם? ניתן להגיע בקלות אל כל מרכז קניות, לצפות בסרט, לשוטט בין החנויות ואולי אפילו לקנות כמה מצרכים הביתה. מטבע הדברים, אל מרכזי הקניות והקניונים מגיעים לרוב במכוניות, ואנו רגילים שבמרכזי הקניות יש מאות ולפעמים אלפי מקומות חניה.

כבר היום מכוניות חשמליות נמצאות בתהליכי חדירה מתקדמים אל מרכזי הקניות בישראל. ומרכזי קניות שמעוניינים ביותר תנועת לקוחות, דואגים ללקוחות שמגיעים עם מכונית חשמלית. אך בין מכונית חשמלית ובין מכונית רגילה יש הבדל גדול: המכונית הרגילה שמזהמת אינה מקבלת את האנרגיה שלה מן הקניון, היא מתודלקת בתחנת תדלוק. אך במקרה של המכונית החשמלית, החניה היא הרבה יותר ממקום להשאיר את הרכב. מדובר במקום בו הרכב נטען, מידע עובר בינו ובין העמדה. לכן כיום בעולם מרכזי קניות רבים מעדיפים לקוחות שנוסעים ברכב חשמלי, מעמידים לרשותם עמדות טעינה ומקצים להם חניות קרובות יותר לכניסות הראשיות. הסיבות ברורות: קודם כל מדובר בלקוחות שמזהמים פחות, פחות עשן, פחות זיהום אוויר, יותר איכות סביבה. אבל לא רק: עמדת טעינה שממוקמת נכון בקניון יכולה להפוך חוויית קניה לנעימה יותר ולהפוך קניון שמצויד בעמדות טעינה למזמין יותר ללקוחות עם רכב חשמלי.

למשל, כיום לקוחות מחברים את המכונית החשמלית שלהם אל עמדת הטעינה בקניון. עמדות הטעינה של EV-Edge מאפשרות ללקוחות לעקוב אחר מצב הטעינה באמצעות אפליקציה סלולארית. לא מן הנמנע שבעתיד האפליקציה תוכל ליידע את הלקוח על מבצעים בחנויות בקניון. יותר מכך, כיום נושא עלות החניה וכמובן מציאת החניה מלכתחילה מהווים גורם מכריע בהחלטה של לקוחות האם להגיע לקניון. קניון שיבחר למשל להעניק חניה חינם למי שהגיע במכונית חשמלית, יכול להרוויח.

יותר מכך, בעולם קיימים כבר כיום עסקים שמעדיפים לתגמל לקוחות שהגיעו עם מכונית חשמלית באמצעות מתן הוזלה בעלות הטעינה או לסירוגין טעינה חינמית. מבחינת הלקוח, מדובר במתנה בעלת ערך. כיום ישנן מכוניות שמאפשרות טעינה מהירה ומכוניות חשמליות שמאפשרות טעינה איטית. העמדות של EV-Edge מבצעות את כל סוגי הטעינה וגם ניתנות לשדרוגים. לכן בעל מכונית חשמלית הדורשת טעינה רגילה יכול לטעון את הרכב וגם בעל מכונית חשמלית שדורשת טעינה מהירה יוכל להשתמש באותה עמדת טעינה בדיוק.

בהתאם לכך, ישנם עסקים שיכולים להתאים את עצמם לבעל הרכב וגם לאופי הטעינה. למשל, בית קפה שהלקוחות בו יוכלו לתפוס כוס קפה מהירה והטבה בעמדת הטעינה של הקניון, שגם תוכל ליידע את הלקוח באמצעות האפליקציה שהטעינה במכונית הסתיימה (ומאותו רגע הלקוח מתחיל לשלם על החניה בתעריף החניון הרגיל). או לסירוגין חנות שהלקוח יגיע אליה וישהה בה פרק זמן ממושך, בגלל שהטעינה למכונית לוקחת פרק זמן ממושך, ואם כבר הטעינה ממושכת אז מדוע לא להעביר אותה בנעימים בקניון. כל הפעילות, של כל עמדות הטעינה במתחם, יכולה להיות מנוטרת על ידי אחראי או בעל הקניון. באמצעות מערכת ניהול מתקדמת אפשר לדעת מה הביצועים של כל עמדת טעינה. המידע כולל: כמה כלי רכב כל עמדה טענה, כמה זמן ארכה הטעינה וכמות החשמל לחיוב ועוד. עוד אפשר לקבל ריכוז חיובים ושורה תחתונה וכן לייעל את המיקום של העמדות כדי להפיק מהן את המירב.

בכל מקרה, ענף הקמעונאות הולך ומשתנה, נושאים כמו: חתימה סביבתית ויעילות אנרגטית, תופסים כיום חלק ניכר מזמנם של צרכנים רבים, במיוחד אלה שנוהגים במכוניות חשמליות. חניון, קניון או עסק שישכילו להצטייד מראש לא רק בעמדת טעינה מתאימה אלא גם ישכילו לנצל את העמדה כדי לקדם את מטרותיהם העסקיות יהיו גם הראשונים שירוויחו.

אולי יעניין אתכם גם: מכוניות חשמליות קטנות | רכבים חשמליים מומלצים

לחץ על "השווה בין דגמים" במוצר הרצוי להשוואה